Close
Alle kategorier
    Filters
    Preferences
    Søk

    Ofte stilte spørsmål og svar

    BLI KUNDE

    Hvem kan handle hos Lorentzen & Lorentzen?

    Lorentzen & Lorentzen AS er en grossist som kun selger til bedriftsvaremarkedet. Det kreves et organisasjonsnummer og at kjøper er en aktør i vår bransje for å opprette konto. Alle registreringer blir kredittsjekket. Vi selger dessverre ikke til privatpersoner. Kontakt kundeservice for informasjon om våre forhandlere.

    Må jeg være registrert kunde for å handle hos dere?

    Ja, det må du. Innlogging er nødvendig for å kunne se priser og fullføre en ordre. Hvis du mangler brukernavn og-/eller passord, kan du ringe oss på tlf: 67 10 25 60 eller sende e-post til post@lorentzen.no.

    Hvordan registrerer jeg meg som kunde?

    Gå inn i nettbutikken og følg anvisningen for å opprette en bruker.

    Kan dere hjelpe oss med opplæring i bruk av nettbutikken?

    Ja, det gjør vi gjerne. Vi har laget en video med brukerveiledning. I tillegg kan vi gi opplæring.

    PRODUKTER OG PRISER

    Hvordan kan jeg finne produktet jeg ønsker?

    Våre produkter er inndelt i kategorier. Trykk KATEGORIER og velg rett undergruppe. Du kan også bruke søkefeltet og skrive inn varenavn, stikkord eller varenummer.

    Du er alltid velkommen til å kontakte kundeservice om du trenger hjelp.

    Hvordan finner jeg oversikt over mine priser?

    Som innlogget kunde vil du se dine priser i nettbutikken

    Alle oppgitte priser er eks. mva.

    Hvorfor finner jeg ikke det produktet jeg leter etter ved søk?

    Dersom du ikke får tilstrekkelig treff ved et produktsøk, kan det skyldes at du har skrevet produktet feil, eller brukt flertallsform (f.eks. "hansker") i stedet for entallsformen (f.eks. "hanske").

    Bruk heller korte ord for så å benytte filter for å få best mulig treff.

    BESTILLING

    Kan jeg endre, legge til og/eller ta bort varer på bestillinger sendt?

    Nei, du kan ikke endre eller legge til varer etter du har bekreftet bestillingen din fordi vi starter ekspederingen kort tid etter at ordren er mottatt. . Dersom du akkurat har sendt inn bestillingen, kontakt kundeservice omgående slik at vi kan rette opp bestillingen før leveranse.

    Jeg har bestilt feil vare/fått feil vare levert

    Se alltid gjennom ordrebekreftelsen og følgeseddelen din for å påse at bestillingen er korrekt.

    Ingen retur må skje uten forutgående avtale. Kontakt kundeservice slik at vi kan hjelpe deg med returbehandling.

    Vi ønsker tilbud på faste kjøp eller et stort antall. Hva gjør vi?

    Hvis du ønsker et pristilbud basert på volum kan du ta kontakt med vår kundeservice.

    Jeg har ikke tilgang på PC i mitt daglig arbeid og ønsker å bestille manuelt?

    Vår nettbutikk fungerer like bra på nettbrett og mobil, men vi har også kundeservice som kan hjelpe deg på telefon 67 10 25 60. Du kan også benytte e-post: post@lorentzen.no

    Er alle varer på lager?

    Vi har et godt lager av varer, men det kan fra tid til annen å oppstå situasjoner hvor det er forsinkelser fra leverandører. Nettbutikken vil vise antall på lager per produkt. Når neste leveranse er forventet levrt vårt lager finner du i nettbutikken. For å se antall på lager må man våre loget inn i nettbutikken. Når vi forventer neste levering  av produktet du ønsker finner du på produktet. Du kan også kontakte kundeservice for en status.

    LEVERING

    Hvordan leveres varene?

    Vi bruker Bring hvis ikke annen transportør er avtalt.

    Hva koster frakten?

    Fraktprisen finner dere på fakturaen.

    Hvor finner jeg leveringsinformasjon om pakken min?

    For sporing av varer anbefaler vi at du går inn på nettsiden bring.no. Bruk sendingsnummer som du får oppgitt per e-post så snart varene er på vei.

    Jeg ønsker å hente varen selv, hvor kan jeg gjøre det?

    Vi holder til i Gjellebekkstubben 10, 3420 Lierskogen. Du må velge hentes i nettbutikken. Hvis du vil være sikker på at varen er klar, ring vår kundeservice på 67 10 25 60.

    Min ordre haster veldig, kan dere levere ekspress?

    Ja, vi kan levere ekspress, men ekstra kostnader vil påløpe. Det er begrensniger i vekt og lengde ved sendinger ekspress. For pris kontakt vår kundeservice i forkant.

    FAKTURA

    Hvilke betalingsmåter kan jeg velge?

    Som kunde hos Lorentzen & Lorentzen AS, vil du få tilsendt faktura per e-post.

    Har dere e-faktura/EHF?

    Ja, Lorentzen & Lorentzen AS tilbyr både e-faktura og EHF. Kontakt kundeservice for hjelp.

    Jeg er firmakunde, men kan ikke lenger handle med konto/faktura. Hvorfor?

    En av årsakene til kan være at du har ubetalte fakturaer som er forfalt. Dersom du ikke har ubetalte fakturaer, kontakt kundeservice som kan hjelpe deg med å avklare årsaken.

    Når kommer min faktura?

    Fakturaen sendes så snart varene er sendt fra vårt lager.

    Jeg ønsker kopi av faktura

    Du finner oversikt over tidligere ordre, fakturaer og kreditnotaer under Min bestillingshistorikk i nettbutikken.

    Hvordan kan jeg utnytte penger som finnes til gode?

    Kreditnota på tilgodebeløp trekkes fra på neste faktura, eller utbetales til oppgitt kontonummer etter avtale med vårt regnskapskontor. Kontakt kundeservice ved spørsmål.

    Jeg har mottatt faktura, men varene har ikke kommet?

    Faktura sendes normalt ut med samme dag som varene er sendt fra vårt lager. Det betyr at leveransen er på vei til deg med transportør. Leveringstid avhenger av din adresse, men vil normalt ta 1 - 3 arbeidsdager. Ved sendinger av varer lengre enn 2,4 m må det bergegnes noe lengre leveringstid.

    RETUR OG REKLAMASJON

    Hvordan returnerer jeg varer?

    Alle returer må godkjennes av kundeservice. Kontakt kundeservice slik at vi kan hjelpe deg med returbehandling.

    Hva gjør jeg dersom jeg har mottatt feil vare og ønsker å sende en vare i retur?

    Ingen retur må skje uten avtale. Kontakt kundeservice slik at vi kan hjelpe deg med returbehandling.

    Hvordan får jeg tilbake pengene mine ved retur?

    Etter godkjent retur av en vare, vil du motta en kreditnota på tilgodehavende beløp. Denne vil krysses mot neste faktura, eller kan om ønskelig utbetales etter avtale med vår regnskapsavdeling. Kontakt kundeservice for spørsmål rundt dette.

    Har du andre spørsmål så ta gjerne kontakt med oss på: post@Lorentzen.no eller telefon 67 10 25 60